Belajar bawa kete

May 30, 2012

Rabu , 30 / 05 / 2012
! Assalamulaikum !
بسم الله الرحمن الرحيم

Wah ! pejam celik , pejam celik , dh hujg bulan 5 dh , agi bebrpe hari bulan 6 . Alhamdulillah , kite di beri peluang oleh Allah untuk memohon ampun kepdaNya dan melakukan suruhanNya . Dan tak lama agi , akan sambung beljar , bulan 6 ini . Tpi tak thulah nak sambg beljar dekat mne ? 
kuis " diploma sains komputer "kisdar " diploma pengajian islam " 

Erm , tu la cite ye ? hehehe , ta adla , just gurau je . Tpi mhon2la wani nak minta tolong , bgi pendapat , bley kan ? hehe , bley , terima kasih , ta bley ? terime kasih jugk sebb sudi baca :)


Kembali ke tjuk sebenar , wani baru2 nie , ada mengikuti kelas beljar memandu , wani dah ikuti ceramh , ujian lesen L , dan ceramh sekarng wani ikuti kelas memandu untuk lesen P , waduh , waduh ! gi mana nie ya ? Wani rasa alaa , macm sushlah untuk manual nie , clash  ( betul je ejaan ak nie , ta pe la , nie bukan ujian BM , hee ) tu dalam sangt , mengaku atas diri la , wani nie , pendek je , ta adla setinggi sari yanti tu lgi , ta sampai agi tahap tu , hehe . 

Erm , hari nie , kelas ke-2 , wani bawa kete dari umah ke rawang , dari rawang ke kuala kubu , sebb disitu wani daftar kn diri . Dekat kuala kubu tu , beljar dalm litar , macam paking , bukit , dan 3 penjuru . Cakp pasal 3 penjuru nie , alaa , macm sush , wani tak thulah knp ? wani mac, putus asa dekat 3 penjuru ini , kreta asyik termati enjin je . Paking bley lgi lah wlaupun bnyk step kne buat , bukit plak , hampirlah putus asa , tpi bley ditabah kan lagi , cme 3 pnjuru ini ha ? alahai 3 penjuru . Ada sesiapa punyai skill mudah untk 3 penjuru nie ta ? hehe

Mse bawa kete at rawang tu , mak ai , rawang , bselah sesak , wani yg baru beljar bwa kete nie , takut2lah hati ini nak bwa kete ke rawang , takutlah gi rawang , jalanye sesak , tpi wani hampir terlanggar belkag lori , alhamdulillah org tu yg tolg brek kan ? klau ta , nauzubillah la . Pape pun semua selmat sampai ke rumah , Alhamdulillah .

Sampai je at umah , terus call kawan wani crite dekat dy , apa yg terjdi at wani hari nie , masa beljar bawa kete tu , dy pun faham sebb dy pun pernh alami ye , dy ambik lesen dlu dri kami semua form5 ( 2011 ) . Rse lege la sikit , lpas cite at dy , leps tu , cite dekt ibu plak , ibu pun bgi lah semngat , ibu kata 
" apa2 yg kite buat msti ikhlas hati , insyaAllah , segalanya mudah "
Mgkin , hati ak tak ikhlas agi aseye , sebb itu rse sush hati je bila beljar bwa kete ini , mudh2 mudhan , wani dapat ikhlas kn hati ini , amin .

Wani ambik lesen sebb nty mudh bila sambg beljar , bley bwa ibu gi jalan2 , beli srapan pagi2 , hehe . Yg pentg , bley bwa adik saiyidah , jalan2 , waktu petang , hehe . Pape pun doa kan wani okey , May Allah bless you :))





You Might Also Like

0 comments

Fanpage