jalan-2 Taiping

September 09, 2012

Ahad , 09 / 09 / 2012
! Assalamualaikum !
بسم الله الرحمن الرحيم

Taiping ? Sape pernah pergi taiping ? Angkat jari tangan . Wahh ! ramainya pernh pergi ( buat-2 macm nampak orang angkat tangan , depan laptop ) hahaha .. Wani time kecik-2 dulu pernah lah pergi kut tapi dah besar nie , rasa macam tak pernah pergi plak =,= . Eh ! Apa ak merapu nie ? :D

Jumaat ( 07 / 09 )
wani dengan kawan-2 pergi taiping , naik kereta seorang kakak ( roomate wani ) . Mula-2 cadangnya nak cari rumah sewa sekitar kolej je tapi dengn persaan hampa , satu rumah pun kami tak dapat . Dekat kwasan perumahan uh memg bnyaklah rumah kosong dan rumah homestay , rumah kosong tu mungkin dh dibeli tapi menjadi rumah persingahan barangkali ( angapan ja ) . Cari punya cari , pusing punya pusing , satu rumah pun kami tak dapat :( tak ada rezeki mungkin .

Tibe-2 , dah sampai trafic light , tak ada arah tuju nak pergi , tapi paling dekat dengn kuala kangsar , taiping la . Kami pun pergilah taiping , ikut jalan lama ( kampung ) . Sampai pekan taiping , kami nak cari masjid , untuk solat asar , hahaha . Memeyh kelakar masa nak cari masjid uh sebb pekan tu sesak dan kecik , klau pusing-2 pun sampai tempat yang sama jugak , tapi akhirnya kami sampai jugak dekat masjid taiping ( masjid india )





Lpas habis sembanyang , kami ke medan selera , nak makan . Lapar sangt dh masa tu , hehe . Kami pun order makan masing-2 dan rupa-2 nya , rmai jual yong tau foo . Sedap , memang sedap :D

Habis makan , kami ke taman tasik plak , hahaha . Sonok gi taman petang-2 hari nie , dapat hirup udara segar , cehhh ! hahaha . Wani berperangai budak-2 bila buaian :D adakala macm berkejar dengan budak nak dapatkan buaian , padahal umur dah 18 tahun dah .







Okey , bnayk sebnarye gambar , tpi tak larat la nak tunjuk sume :D . Dah abis berjalan satu taman tu , kami pun balik lah kolej , balik nie ikut highway plak , cepat sampai , hehehe .

Kiteorang sampai kolej , hampir-2 nak masuk azan isyak . Tu la , perjalnan kami ke taiping :)



You Might Also Like

0 comments

Fanpage