Home Owner TutoriaL Lirik Lagu Dunia Iman Bookstore

Followers

Saturday, November 30, 2013

"GIVEAWAY AKHIR TAHUN 2013 DJH"


|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


 FATIN | ZARA | HAWA | TETO | VEE | NUR | DJH | FARAHAIN | WANIE ASHA | EMI

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Jom sertai GIVEAWAY AKHIR TAHUN 2013 anjuran DJH.Pelbagai hadiah ditawarkan seperti SHAWL | FACEMASK | COLLAGEN EYEMASK |KEYCHAIN | FRIDGE MAGNET | TOPUP | dan pelbagai hadiah menaik lagi.
Syarat mudah dan best.Jom ramai-ramai kita menjoinkan diri! Tekan banner untuk sertai!

Design Baru

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Akhirnya siap juga . Tiga Hari Dua Malam wani edit warna dan blog nie , kalau orang yang pro mesti dalam berjam-ii je boleh siap :D . Agak pening guna HTML , tekanan tu datang balik macam wani edit blog yang mula-ii dulu .

Blog dulu theme warna kuning oren , kali nie wani bawakan theme warna pink ungu firus . Wani tengok macam ceria sikit dari sebelum nie . Wani cuba untuk design blog sendiri , seperti teringin nak letak border blog tapi macam tak menjadi *abaikan* , lain-ii wani cuba design header tapi idea tak muncul *abaikan* .

Tak banyak beza pun blog dulu dengan sekarang . Hanya beza dari segi warna , scroll blog , dan header . Sidebar masih sama . Ini pun masih ada yang wani nak edit lagi , haha . Wani harap blog kali ini tak berat untuk loading .


Blog wani edit dari tangan sendiri , hanya beberapa icon , freebies ambik dari blog-ii tertentu , hehe . Minta halal ye (:

Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


Result Final

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Alhamdulillah , wani dah tengok result final exam sem III . Fuhh ! Masa nak klik " Cetak Slip Exam " hati nie berdebar-ii je , tak tahu nak tekan laju-ii ke slow-ii  *bolehpulakmacamtu*

Lulus walaupun ada gagal satu . Memadailah usaha wani yang gagal satu tu siapa suruh tak pergi tandatangan masa ustaz panggil image .


Inilah subjek yang wani ambik masa sem III , cukuplah wani share dengan pembaca yang wani LULUS image . Tunggu nak masuk sem IV , dan InshaaAllah , usaha kena lebih kali nie . Doakan kejayaan wani dunia dan akhirat (:

Fi Hifzillah , Ilal liQa' 

Sunday, November 24, 2013

Mega Giveaway by Mojatcerewet.com

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Mega Topup GiveAway By Mojatcerewet.com
KLIK BANNER UNTUK JOIN

Jom join Mega Topup GiveAway By Mojatcerewet.com sejumlah RM255 Topup untuk dimenangi! Klik banner atau klik SINI untuk join !

Mega Topup GiveAway By Mojatcerewet.com dianjurkan oleh Mojat dan disponsor oleh Adam Faiz,Fatin Farhanah,Munirah Rahman,Aina roseberry,Ana Ahmad,Cik Amal,Kasih Lestari Abadi,Anis AMira,Izyanyancinnamon,Maisarah,Hawa Syazana dan coretanku inpirasiku !


Saturday, November 23, 2013

Art Trade dari Kak Mai

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Petang yang hampir nak menjelang senja . Wani nak buat entry tentang hadiah art trade dari kak mai . Alhamdulillah , terima kasih . Wani suka sangat  art trade yang kak mai bagi tu , dan itu art trade yang pertama wani dapat dalam dunia blogger ini *ayatsedih!* .

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TADAAA ! 

Inilah Art trade nya .


|| Nota Blog ||Teringin nak belajar buat art trade juga tapi tangan wani bukan tangan seni :D

Okey . Salam Maghrib (:

Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


Umar Al Khattab Dengan Budak Gembala

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


KISAH Saiyidina Umar Al Khattab r.a Dengan Budak Pengembala .

Kisah dari Abdullah bin Dinar, di mana beliau pernah berkata ; 
Aku telah keluar bersama Umar Al Khattab ke Mekah . Tatkala itu turun seorang budak pengembala dari atas bukit yang berdekatan dengan kami .

Umar pun berkata mahu menguji budak gembala itu , 
" Wahai budak gembala, engkau jualkan saja seekor dari kambing biri-biri ini padaku. "

Balas budak gembala itu ; 
" Aku adalah hamba kepada tuanku sedangkan kambing-kambing ini adalah kepunyaannya. "

Kata Umar pula ; 
" Engkau katakan saja pada tuanmu, kambing itu dimakan serigala. "

Jawab budak gembala itu lagi ; 
" Kalau begitu dimanakah Allah ? Tidakkah Dia Maha Melihat ? "

Mendengar jawapan budak gembala itu Saiyidina Umar MENANGIS tersedu-sedan kerana berasa amat terharu mengingatkan rakyat di bawah pimpinannya dipimpin oleh Allah walaupun seorang anak kecil .

Keesokkannya , Umar menemui budak gembala itu dan tuannya lantas memerdekakannya . Umar berkata kepada hamba itu ; 
" Aku memerdekakan engkau di dunia ini dari tuanmu , moga-moga engkau merdeka juga di Akhirat nanti.

Allahu a'lam. 

Sumber : 

|| Nota Hati ||Begitulah tarbiah iman yang mantap di dalam hati orang mukmin . Sentiasa merasakan bahawa setiap apa yang mereka kerjakan Allah Taala sentiasa ada memerhati . 

Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


Thursday, November 21, 2013

Almarhum Saudara Ahmad Amar Dalam Kenangan . Al-Fatihah ( 1993-2013 )

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Sumber Gambar : [ SINI ]

Ahmad Ammar Ahmad Azam Pelajar Malaysia Dimuliakan Di Turki .

Ahmad Ammar Ahmad Azam pelajar Malaysia dimuliakan di Turki . Dilaman Sosial, video kenangan Ahmad Ammar menjadi perkongsian sehinggakan individu boleh sebak dan mengalirkan air mata jika menonton kisah perjalanan pemuda yang berusia 20 tahun itu.

Untuk info, Ahmad Ammar telah pun meninggal dunia pada 2 November 2013 jam 1.30 petang akibat dilanggar ambulan ketika melintas jalan di Istanbul, Turki. Jenazah Ahmad Ammar dimuliakan di Turki kerana beliau merupakan pemuda yang banyak berjasa kepada masyarakat dan juga dalam ilmu agama dan aktif dalam berdakwah . Selain itu, pada usia semuda itu beliau telah menyertai pelbagai misi kemanusiaan di beberapa negara di dunia seperti di Syria dan sebagainya . Ahmad Ammar juga pernah berhasrat untuk mati Syahid dalam kehidupannya . Namun, kematiannya akibat kemalangan jalan raya pada 2 November lalu telah menyebabkan beliau digelar sebagai “ Syahid yang tertangguh ” oleh para sahabatnya.

Biodata Ahmad Ammar Ahmad Azam

Ahmad Ammar Ahmad Azam yang berusia 20 tahun merupakan pelajar cemerlang tahun dua bidang sejarah di Marmara University (Goztepe) Istanbul. Ahmad Ammar telah kembali ke rahmatullah pada petang Sabtu 2 November 2013 akibat kemalangan jalan raya . Beliau merupakan anak keempat dan satu-satunya anak lelaki Tuan Haji Ahmad Azam Abd Rahman, mantan Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) . Beliau juga merupakan pelajar cemerlang SPM 2010 di Maktab Tentera Diraja dan memilih menyambung pengajian dalam bidang Sejarah di Turki .

Punca Ahmad Ammar Ahmad Azam Dimuliakan Di Turki

Pada umur yang masih muda, Ahmad Ammar telah mengembara banyak tempat untuk menuntut ilmu, menimba pengalaman dan mencurah bakti untuk kesejahteraan ummah tanpa mengira bangsa dan agama. Selain itu, beliau juga telah menjadi sukarelawan untuk menyertai misi kemanusiaan seperti di negara Syria . Ahmad Ammar juga pernah berhasrat untuk mati Syahid ketika menyertai misi kemanusiaan . Selain itu, Ahmad Ammar amat dikenali kerana mempunyai budi pekerti yang baik, tekun, berdisiplin, taat, bercita-cita tinggi dan sikap hormatnya kepada yang lebih dewasa. Ahmad Ahmad juga dihormati sebagai seorang yang kuat ilmu agama dan aktif dalam dakwah memperjuangkan agama Islam .

Keistimewaan Jenazah Ahmad Ammar Di Turki .

Allahyarham Ahmad Ammar disemadikan di Perkuburan Eyub Sultan menghadap Laut Golden Horn. Tanah perkuburan ini menempatkan lebih 60 jasad para sahabat nabi, auliya’, panglima Uthmaniyyah dan orang-orang kenamaan di sana. Namun Datuk Bandar telah memberi pengecualian kepada Ammar hingga allahyarham menjadi orang Malaysia pertama disemadikan di sini. Malah begitu ramai orang termasuk masyarakat setempat selain rakan satu universiti yang hadir ketika allahyarham disolatkan di Masjid Ayub Sultan, Istanbul seterusnya mengiringi jenazah Ammar ke kubur .

Alfatihah .

hayatilah video ini 


Fi Hifzillah , Ilal liQa' 

Wednesday, November 20, 2013

Empat Jenis Golongan Manusia .

Rabu , 20 / 11 / 2013
|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

EMPAT JENIS DAN GOLONGAN MANUSIA.

Bismillahirrahmaanirrahiim.
Assalamu’alaikum Warahamatullahi Wabarakatuh.

Sahabat saudaraku Fillah yang dikasihi,
Ada empat jenis manusia dalam dunia ini

Pertama ialah mereka yang tidak ada lidah dan tidak ada hati. Mereka ini ialah orang-orang yang bertaraf biasa, berotak tumpul dan berjiwakerdil yang tidak mengenang Allah dan tidak ada kebaikan pada mereka. Mereka ini ibarat melukut yang ringan, kecuali mereka dilimpahi dengan kasih sayang Allah dan membimbing hati mereka supaya beriman serta menggerakkan angota-anggota mereka supaya patuh kepada Allah.

Berhati-hatilah supaya kamu jangan termasuk dalam golongan mereka.Janganlah kamu layan mereka dan janganlah kamu bergaul dengan mereka.Merekalah orang-orang yang dimurkai Allah dan penghuni neraka. Kita mintadilindungi Allah dari pengaruh mereka. Sebaliknya kamu hendaklah cuba menjadikan diri kamu sebagai orang yang dilengkapi dengan Ilmu Ketuhanan, Guru kepada yang baik,Pembimbing kepada agama Allah, Penyampai dan pengajak kepada manusia kepada jalan Allah. Berjaga-jagalah jika kamu hendak mempengaruhi mereka supaya mereka patuh kepada Allah dan beri amaran kepada mereka terhadap apa-apa yang memusuhi Allah. 

Jika kamu berjuang di jalan Allah untuk mengajak mereka menuju Allah, maka kamu akan jadi pejuang dan pahlawan di jalan Allah dan akan diberi ganjaran seperti yang diberi kepada Nabi-nabi dan Rasul-rasul. Nabi Muhammad SAW. pernah bersabda kepada Sayyidina Alli; “Jika Allah membimbing seseorang melalui bimbingan kamu kepadaNya, maka itu terlebih baik kepada kamu dari apa-apa sahaja di mana matahari terbit”.

Satu jenis lagi manusia ialah mereka yang ada lidah tetapi tidak ada hati. Mereka bijak bercakap tetapi tidak melakukan seperti yang dicakapkannya. Mereka mengajak manusia menuju Allah tetepi mereka sendiri lari dari Allah. Mereka benci kepada maksiat yang dilakukan oleh orang lain, tetapi mereka
sendiri bergelumbang dalam maksiat itu. Mereka menunjuk kepada orang lain yang mereka itu Sholeh tetapi mereka sendiri melakukan dosa-dosa yang besar. Bila mereka bersendirian, mereka bertindak selaku harimau yang berpakaian. Inilah orang yang dikatakan kepada Nabi SAW. dengan sabda; 

“Yang paling aku takuti dan aku pun takut di kalangan umatku ialah Orang ‘Alim yang jahat”.

Kita berlindung dengan Allah daripada orang ‘Alim seperti itu. Oleh itu, larilah dan jauhkan diri kamu dari orang-orang seperti itu. Jika tidak, kamu akan terpengaruh oleh kata-kata manis yang bijak berbicara itu dan api dosanya itu akan membakari kamu dan kekotoran hatinya akan membunuh kamu.

Jenis yang ketiga ialah golongan orang yang mempunyai hati tetapi tidak ada lidah.Dia adalah seorang yang beriman. Allah telah mendindingkan mereka daripada makhluk dan menggantungkan di keliling mereka dengan tabirNya dan memberi mereka kesedaran tentang cacat cedera diri mereka.

Allah menyinari hati mereka dan menyedarkan mereka tentang kejahatan yangtimbul oleh kerana mencampuri urusan orang ramai dan kejahatan yang timbul oleh kerana mencampuri orang ramai dan kejahatan kerena bercakap banyak.
Mereka ini tahu bahawa keselamatan itu terletak dalam “DIAM” dan bekhalwat. Nabi SAW. pernah bersabda; 

“Barangsiapa yang diam akan mencapai keselamatan”.

Sabda baginda lagi; “Sesungguhnya berkhidmat kepada Allah itu terdiri dari sepuluh bahagian, sembilan darinya terletak dalam diam”. 

Oleh itu mereka dalam golongan jenis ini adalah Wali Allah dalam rahsiaNya, dilindungi dan diberi keselamatan, bijaksana, rakan Allah dan diberkati dengan keredhoan dan segala yang baik akan diberikan kepada mereka.

Oleh itu, kamu hendaklah berkawan dengan mereka dan bergaul dengan orang-orang ini dan diberi pertolongan kepada mereka. Jika kamu berbuat demikian, kamu akan dikasihi Allah dan kamu akan dipilih dan dimasukkan dalam golongan mereka yang menjadi Wali Allh dan hamba-hambanya yang Sholeh.

Jenis manusia yang keempat pula ialah mereka yang dijak ke dunia tidak nampak (Alam Ghaib), diberi pakaian kemuliaan seperti dalam sabda Nabi SAW; ‘Barangsiapa yang belajar dan mengamalkan pelajarannya dan mengajarkan orang yang lain, maka akan diajak ke dunia ghaib dan permuliakan”.

Orang dalam golongan ini mempunyai ilmu-ilmu Ketuhanan dan tanda-tanda Allah. Hati mereka menjadi gedung ilmu Allah yang amat berharga dan orang itu akan diberi Allah rahsia-rahsia yang tidak diberi kepada orang lain.Allah telah memilih mereka dan membawa mereka hampir hampir kepadaNya. Allah akan membimbing mereka dan membawa mereka ke sisi-Nya. 

Hati mereka akan dilapangkan untuk menerima rahsia-rahsia ini dan ilmu-ilmu yang tinggi. Allah jadikan mereka itu pelaku dan lakuanNya dan pengajak manusia kepada jalan Allah dan melarang membuat dosa dan maksiat. Jadilah mereka itu “Orang-orang Allah”. Mereka mendapat bimbingan yang benar dan yang mengesahkan kebenaran orang lain.

Mereka ibarat timbalan Nabi-nabi dan Rasul-rasul Allah. Mereka sentiasa mendapat taufiq dan hidayah dari Allah Yang Maha Agung. Orang yang dalam golongan ini adalah pada peringkat terakhir atau puncak kemanusian dan tidak ada Maqam di atas ini kecuali Kenabian.

Oleh itu hati-hatilah kamu supaya jangan memusuhi dan membantah orang-orang seperti ini dan dengarlah cakap atau nasihat mereka. Oleh itu, keselamatan terletak dalam apa yang dicakapkan oleh mereka dan dalam berdamping dengan mereka, kecuali mereka yang Allah beri kuasa dan pertolongan terhadap hak dan keampunan-Nya.

Jadi saya (Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani) telah bahagikan manusia itu Kepada empat golongan. Sekarang terpulanglah kepada kamu untuk memeriksa Diri kamu sendiri jika kamu mempunyai fikiran. Dan selamatkanlah diri kamu Jika kamu ingin keselamatan. Mudah-mudahan Allah membimbing kita menuju Kepada apa yang dikasihiNya dan diredhoiNya, dalam dunia ini dan di akhirat kelak.
Dipetik dari Kitab Futuuhul Ghaib oleh Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani.

Selamat Merenungi & Semoga ada manfaatnya, aamiin.

Wallahu’alam.
~mzfy..

Sahabat saudaraku Fillah yang dikasihi,
Ada empat jenis manusia dalam dunia ini

Pertama :-
Mereka yang tidak ada lidah dan tidak ada hati . 
Mereka ini ialah orang-orang yang bertaraf biasa, berotak tumpul dan berjiwakerdil yang tidak mengenang Allah dan tidak ada kebaikan pada mereka. Mereka ini ibarat melukut yang ringan, kecuali mereka dilimpahi dengan kasih sayang Allah dan membimbing hati mereka supaya beriman serta menggerakkan angota-anggota mereka supaya patuh kepada Allah.

Berhati-hatilah supaya kamu jangan termasuk dalam golongan mereka.Janganlah kamu layan mereka dan janganlah kamu bergaul dengan mereka.Merekalah orang-orang yang dimurkai Allah dan penghuni neraka. Kita mintadilindungi Allah dari pengaruh mereka. Sebaliknya kamu hendaklah cuba menjadikan diri kamu sebagai orang yang dilengkapi dengan Ilmu Ketuhanan, Guru kepada yang baik,Pembimbing kepada agama Allah, Penyampai dan pengajak kepada manusia kepada jalan Allah. Berjaga-jagalah jika kamu hendak mempengaruhi mereka supaya mereka patuh kepada Allah dan beri amaran kepada mereka terhadap apa-apa yang memusuhi Allah.

Jika kamu berjuang di jalan Allah untuk mengajak mereka menuju Allah, maka kamu akan jadi pejuang dan pahlawan di jalan Allah dan akan diberi ganjaran seperti yang diberi kepada Nabi-nabi dan Rasul-rasul. Nabi Muhammad SAW. pernah bersabda kepada Sayyidina Alli; “Jika Allah membimbing seseorang melalui bimbingan kamu kepadaNya, maka itu terlebih baik kepada kamu dari apa-apa sahaja di mana matahari terbit”.

Kedua :-
Mereka yang ada lidah tetapi tidak ada hati .
Mereka bijak bercakap tetapi tidak melakukan seperti yang dicakapkannya. Mereka mengajak manusia menuju Allah tetepi mereka sendiri lari dari Allah. Mereka benci kepada maksiat yang dilakukan oleh orang lain, tetapi mereka sendiri bergelumbang dalam maksiat itu. Mereka menunjuk kepada orang lain yang mereka itu Sholeh tetapi mereka sendiri melakukan dosa-dosa yang besar. Bila mereka bersendirian, mereka bertindak selaku harimau yang berpakaian. Inilah orang yang dikatakan kepada Nabi SAW. dengan sabda;

“ Yang paling aku takuti dan aku pun takut di kalangan umatku ialah Orang ‘Alim yang jahat ”.

Kita berlindung dengan Allah daripada orang ‘Alim seperti itu. Oleh itu, larilah dan jauhkan diri kamu dari orang-orang seperti itu. Jika tidak, kamu akan terpengaruh oleh kata-kata manis yang bijak berbicara itu dan api dosanya itu akan membakari kamu dan kekotoran hatinya akan membunuh kamu.

Ketiga :-
Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak ada lidah . 
Dia adalah seorang yang beriman. Allah telah mendindingkan mereka daripada makhluk dan menggantungkan di keliling mereka dengan tabirNya dan memberi mereka kesedaran tentang cacat cedera diri mereka.

Allah menyinari hati mereka dan menyedarkan mereka tentang kejahatan yangtimbul oleh kerana mencampuri urusan orang ramai dan kejahatan yang timbul oleh kerana mencampuri orang ramai dan kejahatan kerena bercakap banyak.
Mereka ini tahu bahawa keselamatan itu terletak dalam “DIAM” dan bekhalwat. Nabi SAW. pernah bersabda;

“ Barangsiapa yang diam akan mencapai keselamatan ”.

Sabda baginda lagi; 
Sesungguhnya berkhidmat kepada Allah itu terdiri dari sepuluh bahagian, sembilan darinya terletak dalam diam ".

Oleh itu mereka dalam golongan jenis ini adalah Wali Allah dalam rahsiaNya, dilindungi dan diberi keselamatan, bijaksana, rakan Allah dan diberkati dengan keredhoan dan segala yang baik akan diberikan kepada mereka.

Oleh itu, kamu hendaklah berkawan dengan mereka dan bergaul dengan orang-orang ini dan diberi pertolongan kepada mereka. Jika kamu berbuat demikian, kamu akan dikasihi Allah dan kamu akan dipilih dan dimasukkan dalam golongan mereka yang menjadi Wali Allh dan hamba-hambanya yang Sholeh.

Keempat :-
Manusia yang dijak ke dunia tidak nampak (Alam Ghaib), diberi pakaian kemuliaan 
seperti dalam sabda Nabi SAW; 

" Barangsiapa yang belajar dan mengamalkan pelajarannya dan mengajarkan orang yang lain, maka akan diajak ke dunia ghaib dan permuliakan ”.

Orang dalam golongan ini mempunyai ilmu-ilmu Ketuhanan dan tanda-tanda Allah. Hati mereka menjadi gedung ilmu Allah yang amat berharga dan orang itu akan diberi Allah rahsia-rahsia yang tidak diberi kepada orang lain.Allah telah memilih mereka dan membawa mereka hampir hampir kepadaNya. Allah akan membimbing mereka dan membawa mereka ke sisi-Nya.

Hati mereka akan dilapangkan untuk menerima rahsia-rahsia ini dan ilmu-ilmu yang tinggi. Allah jadikan mereka itu pelaku dan lakuanNya dan pengajak manusia kepada jalan Allah dan melarang membuat dosa dan maksiat. Jadilah mereka itu “Orang-orang Allah”. Mereka mendapat bimbingan yang benar dan yang mengesahkan kebenaran orang lain.

Mereka ibarat timbalan Nabi-nabi dan Rasul-rasul Allah. Mereka sentiasa mendapat taufiq dan hidayah dari Allah Yang Maha Agung. Orang yang dalam golongan ini adalah pada peringkat terakhir atau puncak kemanusian dan tidak ada Maqam di atas ini kecuali Kenabian.

Oleh itu hati-hatilah kamu supaya jangan memusuhi dan membantah orang-orang seperti ini dan dengarlah cakap atau nasihat mereka. Oleh itu, keselamatan terletak dalam apa yang dicakapkan oleh mereka dan dalam berdamping dengan mereka, kecuali mereka yang Allah beri kuasa dan pertolongan terhadap hak dan keampunan-Nya.

Jadi saya (Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani) telah bahagikan manusia itu Kepada empat golongan. Sekarang terpulanglah kepada kamu untuk memeriksa Diri kamu sendiri jika kamu mempunyai fikiran. Dan selamatkanlah diri kamu Jika kamu ingin keselamatan. Mudah-mudahan Allah membimbing kita menuju Kepada apa yang dikasihiNya dan diredhoiNya, dalam dunia ini dan di akhirat kelak.

Dipetik dari Kitab Futuuhul Ghaib oleh Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani.

Selamat Merenungi & Semoga ada manfaatnya, aamiin.

Wallahu’alam.


Sunday, November 17, 2013

Daim Giveaway By Akma

Ahad , 17 / 11 / 2013
|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


- Klik Banner Untuk Join -

Syarat-ii nya :-
 Follow blog penganjur
 Klik Tabung iklan penganjur
 Like fanpage
 Follow facebook penganjur

|| Nota Hati ||Sedapnya kalau rezeki wani menang daim . Dahlah lama teringin nak makan , hehe .

Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


" Malaysia Blogger's Giveaway "

Ahad , 17 / 11 / 2013
|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Syarat-Syarat Penyertaan :
 Warganegara Malaysia dan beralamat di Malaysia sahaja .
 Mempunyai blog dan facebook .
 Follow blog , Instagram dan like Fanpage sponsor .
 Buat entry yang bertajuk " Malaysia Blogger's Giveaway "
 Copy code dibawah dan paste di ruangan HTML entry.
Hantar url penyertaan hanya di comment entry ini sahaja. Lain lain tidak diterima.
 Tarikh tutup : 10 Disember 2013

Syarat daripada sponsor :

Like Fanpage 


















Follow Instagram *abaikan jika tiada 

Instagram Instagram Instagram Instagram  Instagram Instagram Instagram Instagram  Instagram Instagram

 Follow Blog 


Share,click dan Like Di Facebook :

  1. Share page Stylez Store House di wall fb anda .



  2. Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


    Saturday, November 16, 2013

    HalaQah - Pengantin Al-Quran

    Sabtu , 16 / 11 / 2013
    || Assalamualaikum ||
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

    Alhamdulillah , semalam diberi kesempatan untuk menonton televisyen . Agak menarik perbahasan yang dibahaskan dalam halaQah malam semalam . Memadailah memandangkan sekarang musim cuti sekolah pasti ramai pasangan yang bakal bergelar raja sehari akan mengadakan majlis perkahwinan .

    Perkahwinan yang dibina atas landasan Al-Quran . Pengantin Al-Quran ini telah digambarkan dengan indahnya oleh Allah s.w.t dalam surah A-Rahman . Surah ini telah dibacakan oleh ustaz dalam rancangan semalam . Sungguh, kalimah-kalimahnya yang mempesona dan nasihat-nasihatnya yang agung menimbulkan kesan . Surah ini mengandungi pelbagai hiasan dan pakaian indah , mutiara , dan permata . Allah s.w.t dengan indahnya melukiskan bidadari-bidadari yang solehah , jelita , tidak pernah disentuh , bersimpuh di atas hamparan permaidani indah . Sungguh Allah Maha Agung .


    Perintah untuk bersyukur dan tidak mengingkari Tuhan termaktub dalam surah Ar-Rahman . Nikmat Ilahi yang dikurniakan sama sekali bukan alasan kelekaan dan kelalaian terhadap Pencipta . Acapkali Tuhan menanyakan dengan lembut .

    Semalam ustaz ada menyebut
    " Bila baru kahwin , isteri masak tak sedap . Jangan cakap " tak macam mak I masaklah " sebaliknya minta si isteri belajar memasak dengan ibu mertua "

    Perkahwinan yang paling ideal yang boleh dijadikan contoh adalah perkahwinan Rasulullah dengan Siti Khadijah . Kehidupan baginda sangat mawaddah . Kegembiraan dengan penuh kasih sayang . Ketika Rasulullah berkahwin dengan Siti Khadijah , Siti Khadijah berusia 40 tahun tapi dapat melahirkan 6 orang anak . Rasulullah hidup bersama Siti Khadijah sehingga Siti Khadijah wafat , barulah rasulullah bernikah lain .

    Pengantin yang mengikut Al-Quran dan sunnah , melakukan ibadat bersama-ii , berpuasa bersama-ii , mendidik anak menjadi soleh dan solehah adalah perkahwinan yang paling ideal . Bila akad nikah , ada syaitan yang menangis , datang pulak jeneral syaitan yang ingin memusnahkan perkahwinan .

    Ustaz juga ada mencadangkan mendalami maksud didalam surah Al-FurQan dan Al-BaQarah kerana didalamnya lengkap dengan semua permasalahan serta kasih sayang Allah .

    Sesungguhnya , Al-Quran itu wahyu daripada Allah .
    Jangan sekali kali memandang sepi .

    Barakallahulakum Barakahua'alaikum untuk kakak soleh ( SarahFatihah dan pasanganya ) yang selamat diijabqabulkan malam semalam didalam halaQah (: *seronoknyakahwinmasuktv:D*


    Fi Hifzillah , Ilal liQa' 


    'Special Giveaway by Syazlia & Diana'

    Sabtu , 16 / 11 / 2013
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

    Assalamualaikum.


    klik banner untuk join


    Senarai hadiah:
    Custom made tshirt (bagi design sendiri) x 1, Skincare Product Clarins (Mini) bernilai RM100++ x 1, Eye mask collagen x 1, Lip mask x 1, Keychain Bandung x 1, Sticker x 5, Note book x 1, Brooch x 2, Blouse brand B.U.M x 1, Losyen Halimau x 1, Casing phone handmade x 1, 3 pcs Shiseido mask x 1, Keychain x 1, Keychain strawberry x 1 , Sepasang felt brooch x 1, Beauty set x 1 , Aksesori x 1, Keychain + Shiseido mask x 1, Earphone x 1, Cash RM5 x 3, dan Review Blog x 1.

    Special Giveaway Part 2 dianjurkan oleh Syazlia
    dan Fatin Diana dan disponsor oleh Fatin Diana, Airis Arissa, Hawa Syazana Lee, Ana Ahmad, Ain Rahman, Keyme Keymo, Ifah, Husna Zahidi, Anis Shahira, Serbamakneka Online, Lienda, Ana Diera, dan Munirah Rahman.

    Tamat 30 Nov 13, 10 malam


    Hadiah ? Hadiah apa-ii pun takpe . Sebab tak tahu nak pilih hadiah yang mana :D

    Friday, November 15, 2013

    SEGMEN SIMSEM BLOGGER BY RISHAMELON .

    Rabu , 13 / 11 / 2013
    || Assalamualaikum ||
    بسم الله الرحمن الرحيم

    Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

    Disebabkan wani dah lama tak join segmen , hari nie wani nak join segmen . Lagipun tak tahu nak buat apa dan update apa . Yela , soleh mesti sibuk dengan wedding kakak dia , bak kata abang dia " Big sister wedding " (:

    Okey ! Tutup cerita yang melalut itu :D

    - Klik Banner Untuk Join -

    Diantara sebab-ii wani nak join segmen nie :
     Untuk berkenalan dengan blogger baru dan lama .
     Wani nak belajar jadi peramah :D
     Mungkin bila ramai kenalan , banyak cerita yang akan dikongsikan *itupunkalauadaorangshare* dan itu boleh dijadikan pengajaran (:

    Nak berkenalan dengan wani ? Jika sudi , lawat dan add serta follow la apa yang tertera dibawah ini :
     Facebook : [ SINI ]
     Facebook page :
     Twitter :
     Instagram : [ SINI ]
     Ask.fm : [ SINI ]
     Blog : [ SINI ]
     WeChat : WanieZunidan
     Google+ : [ SINI ]
    Hehe , maaf ! Banyak wani senaraikan . Tapi tak paksa nak add serta follow semua , itukan hak kamu-ii . Terpulang .

    Salam Perkenalan dari wani (: