3 Waktu Dilarang Mandi

April 17, 2014

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Apabila air tiada dirumah , maka kenalah buat catuan air sebanyak yang mungkin untuk bertahan sampai ada air . Bila tak ada air nie , waktu mandi pun macam berkurang . Cuma mandi waktu lepas bangun tidur dan nak masuknya waktu malam . Kita bukan boleh tiap-ii masa mandi , ada waktu-ii yang dilarang untuk mandi . Kadang-ii kita terleka .


 . 30 Minit Setelah Solat Asar atau Waktu Asar .
30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah dalam diri kita ketika itu sedang panas , jika kita mandi ketika itu , akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat melakukan perkerjaan .

 . Setelah Maghrib .
Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan . Jadi , kajian menunjukkan bahawa ketika itu , jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan menyebabkan paru-paru basah .

 . Setelah Isya' sehingga jam pukul 12 Malam .
Setelah isya' , ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirehat , jika mandi ketika ini , akan menyebabkan kerosakkan jantung akibat masuk air . Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam . Antara pukul 2-3 pagi , itu akan lebih memberi tenaga kepada badan sepertimana bateri yang lemah di cas semula .

Sumber : Wechat .

|| Terima kasih , Fi Hifzillah . Ilal LiQa'  ||


You Might Also Like

11 comments

  1. alamak..semua sllu di buat.

    ReplyDelete
  2. tp orang2 tue slalu kate, jgn mandi tgh2 malam, nanti badan lemah. mana nak ikut ni? haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha , tu la . Tapi sebaik nya . Jangan lah mandi hingga lewat malam , antara maghrib nak tunggu isya' tu pun boleh mandi .

      Delete
    2. Kalau mandi pukul 2 pagi lebih cemtu bole ke? Haritu mandi pastu bangun sahur rasa macam badan lemah :(

      Delete
  3. Baru tau. Selama ni dok lengah2 kan masa mandi. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah . Selalu mandi ikut dan je :D

      Delete
  4. thanks for sharing dis!
    kunjungan balas dari segmen terjah MD. :)

    ReplyDelete
  5. alahai yang no 2 tu memang selalu la. Awak thanks for the info selama nie tak tahu pun ^_^

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum warahmatullah, saya nak tanya tentang waktu dilarang mandi.
    kalau asar 4.30..
    kita tak boleh mandi dari pukul 5 sampai pukul 12 la ?

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum warahmatullah, saya nak tanya tentang waktu dilarang mandi.
    kalau asar 4.30..
    kita tak boleh mandi dari pukul 5 sampai pukul 12 la kn ?

    ReplyDelete

Fanpage