Home Owner TutoriaL Lirik Lagu Dunia Iman Bookstore

Followers

Monday, August 11, 2014

Kenduri Perkahwinan Abang Salam & Kak Aisyah .

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Alhamdulillah , semalam berkesempatan pergi ke kenduri adik kepada bos , ia merangkap bos wani jugak , haha . Nah ! Wani jamu sikit gambar tapi abaikan tudung wani yang tak berapa betul saat tu dan baru tahu aku dah gelap ! Haha :D




Lepas dah makan , bergambar , masa untuk balik . Tapi ayah tak sampai lagi sebab ambik nenek dekat selayang untuk bawa gi ziarah rumah mak ngah . Sementara tunggu ayah tu , mesti bosan .

Ada pulak anak-ii buah pengantin nie yang sangat kelakar . Tergelak-ii wani dibuat nya . Budak-ii kan suka bergambar , sempatlah bergambar dengan diaorang , aku dah macam tenggelam dalam gambar tu :D




Diaorang sangat kelakar , ibu kata macam nak ngorat wani pulak . Ada yang sorang tu bagi wani duit RM 3 , siap tunjuk duit raya dioarang lagi , haha . Wani pesan suh simpan duit tu . Dioarang bagitahu adik beradik dioarang , tunjuk dekat wani yang mana adik beradik . Wani tanya yang pakai baju putih tu .

Wani : Nie adik beradik dengan siapa ?
Budak baju putih : Dengan al-Qassam .

Wahh ! Adik beradik dengan al-qassam , ada cita-ii , mungkin . Yela , budak-ii tu kan penghibur . Wani doakan semoga mereka jadi anak yang soleh dan solehah (:

Setiap majlis perkahwinan , pasti ada handgift pada para tetamu , handgift yang kami dapat , buku , kismis dan kerepek dalam satu beg . Baguskan ? Haa , jarang ada orang hadiahkan buku pada tetamu . Sorang pasti dapat satu , melainkan ada situasi-ii yang menyebabkan dia banyak handgift . Salah satunya situasi macam wani alami ini , haha .

Budak-ii itu : Akak , nak beg (handgift) ini lagi tak ?
Wani : ( Gurau ) Haa , nak nak .
Budak-ii itu : ( Datang Beramai dan letak handgift tu depan aku )

Ibu pandang dan gelak , kata " Kakak , ambik satu ja "
Okeyy ! Wani pun ambik satu ja , yang lain tak sentuh .

Dah habis makan , gelak tawa , berebut gula-ii , bergambar semua . Ayah pun datang , bila tahu ayah dah datang , wani bangun , dan hanya ambik satu beg handgift ja . Diaorang panggil " Kak wani , ambiklah semua ini , ambik , ambik bawak balik "


Haha , wani gelak jela . Wani pun ambiklah semua handgift tu , dan ibu suruh pulangkan nanti kepada bos kedai . Dan wani pun bertolak ke rumah makngah pulak . Sampai sini jela kenduri perkahwinan tu . Seronok dengan budak-ii tu :D


|| Terima kasih , Fi Hifzillah . Ilal LiQa'  ||

8 comments:

  1. selamat hari raya..saja ja mai jalan pagi2 ni. Mai dari Blog MiaLiana ;-) lawa pengantin

    ReplyDelete
  2. tahniah buat mereka. cantik betul pengantin. berseri seri je nampak :)

    ReplyDelete
  3. dtg follow sini :)
    http://isolabellaz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. selamat pengantin baru buat mereka..

    saya singgah sini dari blog mialiana.. :)

    jemput singgah : Hikayat Budak Pening

    ReplyDelete
  5. comel2 budak2 tu, memang gaya kelakar muka masing2
    selamat pengantin baru untuk bos wani :)

    ReplyDelete
  6. cantik nya baju kak aisyah tu :)
    singgah sini dari segmen mialiana <3
    Mind Meld

    ReplyDelete