Home Owner TutoriaL Lirik Lagu Dunia Iman Bookstore

Google+ Followers

Sunday, March 16, 2014

Andai Ini Jalan Hidupku .

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani



Alhamdulillah , Allah masih panjangkan umur aku sehingga hari ini . Pintu taubat bagiku masih terbuka dan Allah memberi peluangku disitu . Aku tak tahu ingin ungkapkan apa , tapi aku tahu ini adalah ajaran Allah bagiku di atas muka bumi ini . Aku hanya insan dan hamba yang lemah , kerdil , lagi tidak sempurna . Hari-ii aku cuba untuk jadi yang terbaik dimata orang , tapi pandangan orang itu berbeza , belajarlah untuk menjadi yang terbaik di hadapan Allah .

Macam-ii dugaan akan menimpa diri ini selagi diri ini masih bernyawa . Tiada satu manusia pun yang mampu lari daripada masalah dan kesalahan . Dan tiada manusia yang sempurna selain Allah dan RasulNya .

Kadang-ii Allah bagi aku kifarah , bukan karma . Dari kifarah itulah aku akan belajar erti menyesal , insaf dan berubah sebaik mampu . Ajaran atau dugaan yang datang kepada aku berbagai-ii rupa , berbagai-ii tomahan . Hati dan diri ini hanya Allah yang tahu segalanya . Mereka hanya tahu diri mereka , fikiran mereka , apa yang terbaik untuk mereka tetapi kadangkala apa yang mereka buat itu menyakitkan hati aku . Tapi , aku diam . Aku dah tak mampu untuk bersuara apatah lagi berkata-kata .

Aku bukan jenis membalas apa yang orang kata , aku hanya jadi pendengar . Mana yang baik , aku ambik , mana yang bagi aku kurang baik untuk aku , aku tolak ke tepi . Walaupun ada kadangkala yang kurang baik itulah yang terbaik untuk aku .

Allah anugerahkan aku ramai kawan , Alhamdulillah . Dalam ramai-ii kawan tu ada juga yang bantu aku ketika aku susah , aku jatuh , aku sedih dan segalanya-ii . Terima kasih kawan . Tapi sayang , kadang-ii aku yang tak hargai apa yang diaorang berikan . Kata semangat diaorang , kata nasihat dan kata-ii yang sebenarnya baik untuk aku . Maafkan aku kawan .

Tak lama lagi tinggal lagi seminggu , aku akan menghadapi final exam untuk semester IV . Ya Allah , mudah mudahan aku dengan kawan-ii aku dapat menjawab dengan tenang .

Fi Hifzillah . Ilal liQa'



2 comments:

  1. yaa,dalam hidup ni masalah tu kadang2 mematangkan kita kan :')
    buat elok2 exam nanti,^_^
    miza doakan yang trbaik :)))))

    ReplyDelete